Autor |
Wiadomość |
kapija
VIP
Dołączył: Sob Maj 27, 2006 19:48 Posty: 7459 Skąd: Babie Doły
|
Wysłany: Sob Wrz 09, 2006 20:27 Temat postu: Re: Andrzej Bukiert |
|
|
Ależ skąd!To po prostu fonetyczne przekształcenie Jego nazwiska.Zaczynał jako dowódca klucza eksploatacji płatowca i silnika,poprzez inżyniera eskadry,zastępcę dowódcy PWL a zakończył służbę jako dowódca PWL.Ciekawe czy udała się w tym roku borówka amerykańska?Pozdrawiam Mietka!!! |
|
|
|
|
kapija
VIP
Dołączył: Sob Maj 27, 2006 19:48 Posty: 7459 Skąd: Babie Doły
|
Wysłany: Sob Wrz 09, 2006 20:56 Temat postu: Re: Andrzej Bukiert |
|
|
Jak już jesteśmy przy Mietku to:prezent od kadry i pracowników cywilnych eskadry technicznej/dawniej PWL/ na odejście do rezerwy oraz pożegnanie w Sali Tradycji.
[img][/img] |
|
|
|
|
krzysiek70
VIP
Dołączył: Sob Lip 15, 2006 12:39 Posty: 1367
|
Wysłany: Nie Wrz 10, 2006 12:05 Temat postu: Re: Andrzej Bukiert |
|
|
a ja wracam do dawnych dobrych chwil kiedy to na lotnisku krolowaly nasze 21-sze! [img][/img] |
|
|
|
|
kosa
Stały bywalec
Dołączył: Pon Lip 10, 2006 19:51 Posty: 63
|
Wysłany: Nie Wrz 10, 2006 16:53 Temat postu: Re: Andrzej Bukiert |
|
|
Ppłk Prompana Bronisław PIECH samolot chor Grzelaka IV kl I el |
|
|
|
|
Api
Gość
|
Wysłany: Nie Wrz 10, 2006 20:41 Temat postu: 8859 |
|
|
A do końca swej służby w MW 8859 obsługiwany był przez ok.15 lat przez "Misia" Krzyżewskiego.(Jeden s-t przez całą służbę od początku do końca,to dopiero przywiązanie!!!)Pozdrawiam. |
|
|
|
|
krzysiek70
VIP
Dołączył: Sob Lip 15, 2006 12:39 Posty: 1367
|
Wysłany: Nie Wrz 10, 2006 20:55 Temat postu: Re: Andrzej Bukiert |
|
|
to prawda p.Piech we wlasnej osobie z czasem moze dodam jeszcze paru panow pozdrawiam wszystkich! |
|
|
|
|
kosa
Stały bywalec
Dołączył: Pon Lip 10, 2006 19:51 Posty: 63
|
Wysłany: Pon Wrz 11, 2006 11:15 Temat postu: Re: Andrzej Bukiert |
|
|
A te lądowania p. Piecha na TS, on nie potrzebował hamulców. No i raz chyba jeżeli dobrze pamiętam, zapomniał Ts-a we Wrocku. |
|
|
|
|
havi
Gość
|
Wysłany: Pon Wrz 11, 2006 19:56 Temat postu: pozdro |
|
|
Cze Api-a co u Ciebie-odezwij się czasami-a może byś odwiedził kiedyś starych kumpli ???-pozdro |
|
|
|
|
Api
Gość
|
Wysłany: Pon Wrz 11, 2006 20:39 Temat postu: DO Haviego |
|
|
A tak siedzę w domu i sobie czytam to forum to się stare czasy przypominają.Może kiedyś wpadnę to powspominamy.Pozdrów ludzi. |
|
|
|
|
kapija
VIP
Dołączył: Sob Maj 27, 2006 19:48 Posty: 7459 Skąd: Babie Doły
|
Wysłany: Wto Wrz 12, 2006 20:28 Temat postu: Re: Andrzej Bukiert |
|
|
Pokazuję kolejne moje naszywki związane z BD.Proszę zwrócić uwagę na ET /dość ciekawe/ ,którego pomysłodawcą i projektantem jest pracownik cywilny/też pasjonat/ pan Szałczyński.Do kompletu jest jeszcze czapka.Arek! Jeśli widzisz przydatność jakiegoś emblematu to go wykorzystaj.
[img][/img] |
|
|
|
|
kapija
VIP
Dołączył: Sob Maj 27, 2006 19:48 Posty: 7459 Skąd: Babie Doły
|
Wysłany: Pią Wrz 15, 2006 6:35 Temat postu: Re: Andrzej Bukiert |
|
|
Szanowny Panie moderator! Proszę w jakiś sposób zablokować te niepożądane w tym temacie wpisy.Dziękuję!!! |
|
|
|
|
Gdyński
Stały bywalec
Dołączył: Pią Sie 04, 2006 0:13 Posty: 71 Skąd: Gdynia-Witomino
|
Wysłany: Sob Wrz 16, 2006 12:52 Temat postu: Re: Andrzej Bukiert |
|
|
Ponieważ Kapija zamieścił tutaj skan/zdjęcie?/ naszywek , poprzednio były tez naszywki eskadr A i B mam pytanko. Jak wygląda godło lub naszywka, o ile juz zostało zaprojektowane obecnej 28 eskadry?
Pozdrawiam! _________________ Pozdrawiam,
Gdyński |
|
|
|
|
ffs
Gość
|
Wysłany: Wto Wrz 19, 2006 16:17 Temat postu: sdf |
|
|
kapija napisał: | Już jestem.Katastrofa nastąpiła 05.06.1981r.Samolot to MiG 21 UM nr9314 .Technikiem był sierż.Zdzisław Luszawski.W kabinach:
1---Andrzej LEŚNIK---szef BL 34 plm OPK
2---Bolesław SOBANIA---d-ca 34 plm OPK.
Zderzenie z pasem miało miejsce około 16.10.
Kierownikiem lotów /zabezpieczał DKL/ był mjr Bednarek.
Podczas startu nastąpił wybuch w rejonie luku olejowego.Luk odpadł.Powstał pożar.Uszkodzeniu uległy m.in. instalacje:elektryczna,hydrauliczna.Brak było ciśnienia do sterowania.S-t wykonał lot po kręgu i lądował z kursem od Oksywia.Nastąpiło podłużne rozkołysanie s-tu ponad normę.Nie działały klapy/SPS/,stożek,AP-155.Drążek reagował tylko siłą mięśni rąk.Widać było jak pilot/Leśnik/walczy z maszyną.Z tym rozkołysaniem,dużą prędkością i dużymi obrotami s-ka na oczach pułku i działkowiczów zderzył się z pasem startowym.Ciekawostką jest fakt że podczas tego lotu mówił tylkoLeśnik.Sobania nie odezwał się ani razu.Komisja stwierdziła że załoga miała 3 bezpieczne miejsca do katapultowania.Dlaczego nie skakali-nikt nie wie.Możemy przypuszczać i jeśli chcesz podyskutować.Przyczyną wybuchu w/g Komisji był wyciek paliwa przy włączonym dopalaniu z końcówki króćca podłączania manometru kontrolnego którą nie zagłuszono po pracach w esk.techn.Były jeszcze uwagi :a ponadto..... ale nie miały one wpływu na ten fatalny lot.Rok 1981 był dla 34 plm OPK fatalny-w styczniu 26 w katastrofie lotniczej zginął por.Kowalewski.Cześć ich pamięci.To tyle na razie.Pozdrawiam!!! |
|
|
|
|
|
TECHNICZEK
Gość
|
Wysłany: Wto Wrz 19, 2006 16:46 Temat postu: Sprostowanie |
|
|
Nawiazując do w/w tematu chciałbym jedynie zapytac czy aby technikiem tego UM-a (9314) nie był czasami śp.Edek Bielak????-proszę o odpowiedz-z wyrazami szacunku-techniczek |
|
|
|
|
TECHNICZEK
Gość
|
Wysłany: Wto Wrz 19, 2006 16:47 Temat postu: Sprostowanie |
|
|
Nawiazując do w/w tematu chciałbym jedynie zapytac czy aby technikiem tego UM-a (9314) nie był czasami śp.Edek Bielak????lub też śp.Stasiu Pieczonka?????-proszę o odpowiedz-z wyrazami szacunku-techniczek |
|
|
|
|
|