Dołączył: Sob Maj 27, 2006 19:48 Posty: 7459 Skąd: Babie Doły
Wysłany: Sob Cze 02, 2007 17:44 Temat postu: Re: SMUTNY KONIEC NASZYCH Bis-ów
Pokazałeś ciekawą fotkę z agregatem PURT. Właśnie z nim wiąże się historia pewnego defektu. A właściwie z tym co pod nim jest mocowane - blokiem oporników R1. Było to na s-cie 8801. Jego technikiem był chor.Piskiewicz. Szykując s-t do przeglądu przez sekcję inż. zauważył skorodowaną śrubkę mocującą pokrywę R1. Jako że był młodym żołnierzem zadbał o nową śrubę. Dopasował tak że wszystko się zgadzało oprócz...
Zakręcił, zakontrował i na przeglądzie otrzymał -5-. Problemy zaczęły się podczas próby s-ka przed lotami. Niewłaściwie pracowała dysza. Jej rozwarcie i zwarcie oraz zakres RM nie był zgodny z wykresem i sygnalizacją lampki w kabinie. Potwierdził to SARPP. S-t wycofano z lotów aż do chwili usunięcia defektu. Rozpoczęły się żmudne prace w ET. Po sprawdzeniach mostka EGSU wszystko grało. Pomiar dyszy też wykazywał zgodność z WT. Próba s-ka wyszła b/u. Wszystko skręcono i s-t poszedł na loty gdzie podczas próby s-ka defekt powtórzył się. Tak było aż 3 razy. Zniecierpliwiony Józek Mykita zapytał Grzesia gdzie grzebał i co robił w ostatnim czasie na s-cie. Grzesiu powiedział i pokazał pokrywę R1. Okazało się że bez pokrywy R1 wszystko będzie OK! Po przykręceniu pokrywy - nie!.Nowa śrubka którą Grześ dopasował była zbyt długa i" przeszła" przez opornik MF powodując jego zwarcie z masą. Zmieniło to parametry elektryczne mostka EGSU na tyle że przekaźnik spolaryzowany źle sterował pracą zaworu GA-164. Śrubę przystosowano zgodnie z WT. Wymieniono też lekko sfatygowany opornik. Sprawdzono całość i w .......... powietrze. S-t latał b/u. Piszę o tym bo zobaczyłem Twoją fotke - Techniczek - i tak jakoś wróciły wspomnienia. Pozdrawiam!!!
Wysłany: Śro Lip 15, 2015 8:56 Temat postu: Re: SMUTNY KONIEC NASZYCH Bis-ów
Łza się w oku kręci na ten widok.Byłem pierwszym technikiem samolotu 8859 w I EL 34 PLM.Obsługiwałem go do roku 1986 kiedy to odszedłem do 42PWL na stanowisko Zastępca Kierownika Działu Administracyjno-technicznego.W Słupsku-Rędzikowie zrobiono ładny skansen lotniczy.Wystawione są tam pięknie odrestaurowane wszystkie samoloty używane w tamtejszym Pułku.Z lotniczym pozdrowieniem Wojciech Jóźwiak były technik I EL 34 PLM obecnie St.Oficer pokładowy Mgr inż. Marynarki Handlowej
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Możesz zmieniać swoje posty Możesz usuwać swoje posty Możesz głosować w ankietach
Portal www.MojeOsiedle.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi
zamieszczanych przez użytkowników serwisu. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo
lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną
lub cywilną.