Awarie myśliwców F-16, do których doszło ostatnio w Krzesinach, o mało nie skończyły się tragicznie - pisze internetowe wydanie "Newsweeka". Powołując się na nieoficjalne informacje podaje, że F-16 dwa razy lądowały awaryjnie na skutek awarii awioniki, czyli systemu wskaźników w kokpicie. Piloci wylądowali tylko dzięki własnym umiejętnościom, na wyczucie.
Od czasu gdy w grudniu wojsko rozpoczęło loty na F-16, w maszynach stwierdzono kilkadziesiąt uszkodzeń i usterek podzespołów - donosi "Newsweek". Koszty napraw i nowych części musi pokryć polskie wojsko, bo w umowie zakupu amerykańskich myśliwców rząd nie zadbał o gwarancję i serwis sprzętu w ramach offsetu. Już dziś resort obrony zamówił części zamienne, które mają wystarczyć do 2010 roku, za 123 mln dolarów.
To nie jedyny problem z myśliwcami. "Newsweek" pisze, że wojskowi wszelkie obliczenia i szczegóły lotów zapisują w biurowym arkuszu kalkulacyjnym. Tak wyliczają zużycie paliwa czy limity wylatanych godzin. Na razie nie wiadomo, czy system informatyczny opracują wojskowi specjaliści, czy też to zadanie zostanie zlecone zewnętrznej firmie.
Wojskowi z bazy w podpoznańskich Krzesinach borykają się także z innymi problemami - nie wiadomo na przykład, kiedy Amerykanie zmodernizują nasz symulator F-16. Urządzenie, które nam przekazali, symuluje o wiele starszą wersję samolotu i dla polskich pilotów jest bezużyteczne. (bart)
Wysłany: Pon Maj 28, 2007 23:07 Temat postu: Re: SMUTNY KONIEC NASZYCH Bis-ów
A oto bardzo już rzadki widok na naszym lotnisku(poniżej 2 zdj.)-możnaby powiedzieć że to ostatnia podróż tego egzemplarza(właśnie jedzie na żyletki) _________________ Techniczek-BD
Ostatnio zmieniony przez Techniczek dnia Mon May 28, 2007 23:26, liczba edycji: 2
A było to w 1986? Pan ppłk Antoniewicz był na tym samolocie 11 min w powietrzu w zbiornkach zostało 200 l , to była strefa na małej i nad lotniskiem a każdy mógł popatrzeć bez biletów.
Dołączył: Sob Maj 27, 2006 19:48 Posty: 7459 Skąd: Babie Doły
Wysłany: Śro Maj 30, 2007 21:46 Temat postu: Re: SMUTNY KONIEC NASZYCH Bis-ów
OOOOOOOOOOOO!!! Tutaj się mój drogi TS bardzo mylisz! Dla Ciebie to może być zbyt skomplikowane technicznie ale powiem krótko. Bis takowe dopalanie posiadał. Wkrótce Ci je opiszę/muszę się przygotować/.
Z tonu Twojej wypowiedzi wnioskuję że mnie nie lubisz. Odpowiadam - nie musisz. Jedno wiem dobrze - akurat w sprawach technicznych bisa źle trafiłeś. Znam się na tym bardzo dobrze. Wiem że nie powinienem się chwalić ale nie mogę być obojętny w sprawach tak oczywistych.Będąc pełen" podziwu" dla Twojej wiedzy w tym temacie nie podejmuję dalszej dyskusji z uwagi na jej niski poziom . Wkrótce przedstawię Ci techniczny opis " wtoroj forsaża". Pozdrawiam!!!
Wysłany: Śro Maj 30, 2007 23:15 Temat postu: Re: SMUTNY KONIEC NASZYCH Bis-ów
TS-mam do Ciebie małe pytanko,a mianowicie co to jest i jakie przeznaczenie miał agregat NR-44(zdjęcie poniżej)-Kapija pozdrawiam Cię serdecznie _________________ Techniczek-BD
Pamiętasz Kapija kto był technikiem w tym czasie tego s-tu?
A NR-44 to wydatek 600l/min 30 sek pracy i min chłodzenia czyli nie włączania. Pewnie coś pomyliłem bo lata lecą a pamiętać nie trzeba.
Dołączył: Sob Maj 27, 2006 19:48 Posty: 7459 Skąd: Babie Doły
Wysłany: Czw Maj 31, 2007 16:04 Temat postu: Re: SMUTNY KONIEC NASZYCH Bis-ów
8859 - 1986 r. to 3 lata po Wdzydzach. Muszę znać tego technika ale jak piszesz to czas leci. /minęło 21 lat/ . Mnie się on kojarzy z Wojtkiem Jóźwiakiem. To przecież 1 eskadra. Jeśli się mylę , to tego technika przepraszam.
Przy okazji dla TS. Jeżeli coś Ci dadzą te poniższe wklejki, to masz odpowiedź. Do tego dodaj KAF -18, IKDRDA, T10-U2, słynne 213D i inne detale z układu UWD-2M i dopalania. To powinno Ci wystarczyć. Pozdrawiam!!!
[img][/img][img][/img]
Wysłany: Czw Maj 31, 2007 19:13 Temat postu: Re: SMUTNY KONIEC NASZYCH Bis-ów
kapija napisał:
OOOOOOOOOOOO!!! Tutaj się mój drogi TS bardzo mylisz! Dla Ciebie to może być zbyt skomplikowane technicznie ale powiem krótko. Bis takowe dopalanie posiadał. Wkrótce Ci je opiszę/muszę się przygotować/.
Z tonu Twojej wypowiedzi wnioskuję że mnie nie lubisz. Odpowiadam - nie musisz. Jedno wiem dobrze - akurat w sprawach technicznych bisa źle trafiłeś. Znam się na tym bardzo dobrze. Wiem że nie powinienem się chwalić ale nie mogę być obojętny w sprawach tak oczywistych.Będąc pełen" podziwu" dla Twojej wiedzy w tym temacie nie podejmuję dalszej dyskusji z uwagi na jej niski poziom . Wkrótce przedstawię Ci techniczny opis " wtoroj forsaża". Pozdrawiam!!!
hahahaa
..przecież mówilem , ze sie znasz...
cyt...
'Do tego dodaj KAF -18, IKDRDA, T10-U2, słynne 213D i inne detale z układu UWD-2M i dopalania." Znakomicie! pozbieraj jeszcze trochę z układu regulacji nadążnej, dodaj szczyptę AMG-10 lub ASF-u i .....możesz dalej błyszczeć jak blaszka w słońcu. Zresztą...patrz wątek o awarii 8905.
A jeśli chodzi o moja niewiedzę no cóż...Bis jak wszyscy niekumaci wiedza miał tzw. "Czriezwyczajnyj reżim" czyli CzR, czyli zakres nadzwyczajny, w żargonie i niezgodnie z nazwą zwany ..tak, tak..drugim dopalaniem. A nie żadnym wtorojem /?/
Niby to samo ..a róznica taka jak miedzy jedzeniem a ..żarciem.
Drogi Kapijo nic mi nie opisuj..mam jeszcze kilka instrukcji do Bisa..i nie chodzi o to, ze Ciebie nie lubię ale o to, że kilka razy przyłapałem Ciebie na pisaniu ..no.... głupot. Skoro chcesz na forum uchodzić za autorytet, w wielu sprawach nim jesteś, powinieneś podawać rzetelnie informacje, różni ludzie czytają to forum i jeśli mają się czegoś dowiedzieć niech to będzie....rzetelne własnie.
ps.Techniczek..nie bądź taki ..techniczek, wiem co to jest nasos regulator 44..
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Możesz zmieniać swoje posty Możesz usuwać swoje posty Możesz głosować w ankietach
Portal www.MojeOsiedle.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi
zamieszczanych przez użytkowników serwisu. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo
lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną
lub cywilną.