portal osiedli, dzielnic i miast

Gdynia Babie Doły - Forum

Pogaduchy z sąsiadami - bez wychodzenia z domu!
Primary Navigation


FAQFAQ    SzukajSzukaj    ProfilProfil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości    RejestrujRejestruj    ZalogujZaloguj   
www.MojeOsiedle.pl » Babie Doły - tematy lotnicze, wojskowe » Forum » LOTNICTWO-wiersze,proza,rozprawy.
Napisz nowy temat Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat     

LOTNICTWO-wiersze,proza,rozprawy.

Idź do strony Poprzednia    1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8    Następna     Odpowiedz do tematu    
Autor Wiadomość
Bigismall 
   

Zaawansowany Forumowicz


Wiek: 38
Dołączył: Pią Sty 23, 2009 19:10
Posty: 371
Skąd: Gdańsk-Morena

PostWysłany: Sob Cze 16, 2012 19:38    Temat postu: Re: LOTNICTWO-wiersze,proza,rozprawy.

kapija napisał:
... dopowiedz do końca Bigismall!
Jeden ze zwiedzających przypadkowo awaryjnie je zrzucił. Tu należy zadać pytanie - czy wpuszczać zwiedzających do środka? Jeżeli nie wpuścimy to napisze się że wojsko skąpi. Jeżeli wpuścimy to czasami mamy właśnie taki skutek. Zwiedzający też powinni przestrzegać pewnych zasad i nie dotykać wszystkiego. Instruktor mówi co wolno !!!
W takim przypadku system zadziałał prawidłowo i drzwi zostały odblokowane.


Nie oglądałem do końca Kapija, szerze powiedziawszy widziałem tylko demontaż zrzuconych drzwi.

Co do tego czy wpuszczać czy nie? To jestem jak najbardziej za tym aby wpuszczać... Ogrom pracy do odtworzenia gotowości do lotu jest na pewno niewyobrażalny po takim upublicznieniu kabiny, ale wrażenia dla zwiedzających niezapomniane. Przypadkowy zrzut drzwi czy poprzełączanie czego się da to jednak i tak dobry scenariusz. Gorzej jeśli trafi się wśród zwiedzających, fanatyk który zechce zabrać coś na pamiątkę.

Widziałem kiedyś na wystawie lotniczej krzepkiego mężczyznę który mocował się ze stojakiem obok samolotu. ani stojak nie był wojskowy, a już z lotnictwem miał niewiele wspólnego, ale i tak usilnie próbowano od niego oderwać jedną część. Podejrzewam zatem że ze śmigłowca też niejeden próbował coś zwinąć "na pamiątkę"

Jeśli zaś chodzi o poruszony temat jakości floty, to jest nadzieja, że w niedługim czasie rozstrzygnie się przetarg na dostarczenie śmigłowców SAR i ZOP. Osobiście uważam, że brakuje w marynarce ciężkiego śmigłowca ratowniczego. Mam nadzieję że niedługo na naszym niebie zawitają nowe maszyny które wspomogą swoich mniejszych braci.
2828486
szafran 
   

Forumowicz


Dołączył: Wto Lip 20, 2010 21:37
Posty: 154
Skąd: Sopot

PostWysłany: Nie Cze 17, 2012 9:45    Temat postu: Re: LOTNICTWO-wiersze,proza,rozprawy.

W takich przypadkach wychodzi brak kultury. Ja na okręcie lub w samolocie\śmigłowcu zachowuje się tak jakbym był u kogoś w odwiedziniach. I jeżeli gospodarz mówi "Nie rób zdjęć", "Nie dotykaj" to ja tego nie robię. Koniec i kropka.

Liczę, że BLMW jeszcze raz udostępni lotnisko. Bo tak biegając pomiędzy B-D a Baltopsem to niezbyt komfortowa wizyta. Chciałbym pół dnia spędzić na lotnisku Smile
Wislna 
   

Forum Ekspert


Wiek: 69
Dołączył: Sob Maj 07, 2011 10:53
Posty: 410
Skąd: Gdansk-Nowy Port ul. Wislna

PostWysłany: Sob Lip 07, 2012 5:02    Temat postu: Re: LOTNICTWO-wiersze,proza,rozprawy.

Witam ! Jesli Pan pozwoli to wroce troszeczke na to forum .
_________________
Kocham Swiat i ludzi.
kapija 
   

VIP


Dołączył: Sob Maj 27, 2006 19:48
Posty: 7459
Skąd: Babie Doły

PostWysłany: Nie Lip 22, 2012 7:21    Temat postu: Re: LOTNICTWO-wiersze,proza,rozprawy.

Zaproponuję teraz fotoreportaż z pewnego miejsca, które warte jest odwiedzenia.Interesujący się lotnictwem wiedzą o co chodzi.
Kraków !!!
Dzisiaj zdjęcia z rejonu pomnika ku czci poległych lotników w 2 WŚ.



IMG_5282.JPG
 Opis:
1. Pomnik ku czci poległych w wojnie lotników.
Pomnik ten znajduje się w parku, obok Muzeum Lotnictwa.
Nie jest to zbyt reprezentacyjne miejsce, blisko hałaśliwej drogi przelotowej. Jest to jednak miejsce zadumy przy którym się zatrzymujemy ...

IMG_5282.JPG





IMG_5283.JPG
 Opis:
2.

IMG_5283.JPG


dariusznu 
   

Aktywny Forumowicz


Wiek: 60
Dołączył: Śro Lut 27, 2008 22:25
Posty: 270

PostWysłany: Wto Lip 24, 2012 23:25    Temat postu: Re: LOTNICTWO-wiersze,proza,rozprawy.

LIM o nr bocznym 303 zdaje się, że stał był sobie w Łodzi. Teraz na jego miejscu jest dwudziesty pierwszy z Łasku. Chyba we "Wklejkach fotografii" i w "Coś od tyłu" są jego zdjęcia.

Krakowskie muzeum ma całą masę eksponatów. Również z Siemirowic.
kapija 
   

VIP


Dołączył: Sob Maj 27, 2006 19:48
Posty: 7459
Skąd: Babie Doły

PostWysłany: Śro Lip 25, 2012 17:22    Temat postu: Re: LOTNICTWO-wiersze,proza,rozprawy.

Takim charakterystycznym samolotem dla Siemirowic była "Biała Dama" o nr bocznym 018.
Każdy pobyt w Krakowie musi być zakończony zwiedzaniem Muzeum Lotnictwa i pogadania sobie z Białą Damą ...
Co o niej piszą ...

Cytat:
Śledziłem kiedyś ewolucję numerów na aktualnum SBLiM-2 nr 018 ("Biała Dama") znajdującym się w Muzeum Lotnictwa w Krakowie. Powstał jako LiM-1 Nr fabr. 1A-06018. Dostał nr boczny 618 i z Mielca dostarczony został do 2 plm w Krakowie (Jeszcze na lotnisko Rakowice-Czyżyny, skąd po paru miesiącach przebazował się wraz z pułkiem na Balice). Po kolejnych przebudowach, jako już SBLim dostał nr 018. Tak na marginesie jako ciekawostka, wynika z powyższego, że swoją służbę w polskim lotnictwie rozpoczął i zakończył na tym samym historycznym lotnisku.


Oto inny wpis na forum lotniczym w internecie ...

Cytat:
Po wycofaniu z uzbrojenia pułku samolotów Lim-6bis jednostka przejęła całość sprzętu po rozformowanej 15 Samodzielnej Eskadrze Lotnictwa Rozpoznawczego (SELR), tj. samoloty TS-11 Iskra i SBLim-2A oraz SBLim-2, na których widniało godło eskadry — sowa (powstanie tego emblematu zostało omówione w rozdziale poświęconym 15 SELR MW). Z samolotów tych powstała I eskadra lotnictwa rozpoznawczego. Personel I klucza tej eskadry, wywodzący się w większości z byłej 15 SELR MW, zaakceptował sowę jako swoje godło, natomiast na samolotach II klucza, wiosną 1989 pojawiło się inne godło opracowane przez twórcę sowy, chor. Ryszarda Szymla. W białym kole z czarną obwódką umieszczony był konik morski. Godło to malowano w tych samych miejscach co sowę, czyli po obu stronach statecznika pionowego na SBLimach i na kołpaku samolotów TS-11. Występowało m.in. na TS-11 1622, 1703, SBLim-2A 0732, 604, a także na SBLim-2 018, który z racji białego koloru na wszystkich powierzchniach otrzymał imię Biała Dama.


Jak wiec widać, ten samolot nawet po wycofaniu z eksploatacji fascynuje nadal wszystkich ...
Pozdrawiam !!!



IMG_5370.JPG
 Opis:
Oto "Biała Dama". Szkoda tylko że powoli farba zaczyna odchodzić ...

IMG_5370.JPG


kapija 
   

VIP


Dołączył: Sob Maj 27, 2006 19:48
Posty: 7459
Skąd: Babie Doły

PostWysłany: Sob Lip 28, 2012 11:43    Temat postu: Re: LOTNICTWO-wiersze,proza,rozprawy.

Odpowiadam Ci - kormoran56 - są !!!
W swojej klasie to dobry do eksploatacji samolot !!!
Pozdrawiam !!!
kapija 
   

VIP


Dołączył: Sob Maj 27, 2006 19:48
Posty: 7459
Skąd: Babie Doły

PostWysłany: Nie Lip 29, 2012 16:41    Temat postu: Re: LOTNICTWO-wiersze,proza,rozprawy.

ALEJA MiG-ów !!!
-------------------

Pod tym pojęciem kryje się wieloznaczność nazwy. Mnie osobiście kojarzy się z Muzeum Lotnictwa w Krakowie. Właśnie kilka zdjęć chciałbym pokazać.
Zanin to uczynię zaproponuję poznanie innej treści kojarzonej z tytułem.
Oto ona ...

Cytat:
17 grudnia 1951 roku eskadra czterech Sabre’ów z 4 Skrzydła Myśliwców Przechwytujących wleciała w osławioną „aleję MiGów”. Nazwę tę nadali piloci amerykańscy korytarzowi powietrznemu nad Jalu, w którym do tej pory niepodzielnie rządziły MiGi. Aby sprowokować nieprzyjaciela dowódca eskadry przyjął pułap, prędkość, i taktykę starszych F-80. Wkrótce zostali wykryci przez chińskie radary i myśliwce stacjonujące w Antungu poderwały się w powietrze. Kiedy skrzydłowy dowódcy pułkownika Hintona dostrzegł w odległości ok 1,5 kilometra wznoszące się 4 MiGi przekazał mu ostrzeżenie. Hinton otrzymał je jednak w tym momencie kiedy jego radio zamilkło i reszta eskadry nie usłyszała wydanego przez niego rozkazu, który oznaczał, że mają przygotować się do walki: „Eskadra Baker, zbiorniki odrzuć”.
Jego zbiornik poszybował w dół uwalniając samolot od zbędnego ciężaru i Hinton zwiększył prędkość. Odłączył się od eskadry a MiGi rozbiły się na pary, jedna z nich wykonując ostry zwrot próbowała zająć pozycję za nim. Hinton również skręcił w prawo próbując wejść w środek pętli zataczanej przez MiGi i wejść im na ogony. Prowadzący chiński pilot ciągle się wznosił jednak jego skrzydłowy wyrównał lot. Chciał skupić na sobie uwagę Amerykanina i pozwolić zająć dowódcy dogodną pozycję do otwarcia ognia. W tej klasycznej walce powietrznej każdy z pilotów starał się wejść na ogon przeciwnikowi a skrzydłowy krył samolot dowódcy. Jednak teraz Hinton leciał sam był zarówno atakującym jak i celem. Znajdując się pomiędzy dwoma nieprzyjacielskimi myśliwcami z odległości ok 500 metrów strzelił do drugiego Chińczyka, jednak, mimo, że zobaczył trafienia samolot nadal leciał. Kiedy Hinton strzelił ponownie, Chińczyk popełnił błąd gwałtownie zwalniając, kolejna 5 sekundowa seria dogoniła jego samolot. Jednak ten leciał nadal. Zdumiony Hinton ryzykując przeleciał tuz obok MiGa wypatrując uszkodzeń poczym wycofał się i ponownie wystrzelił. Tym razem samolot z którego posypało się wiele odłamków przechylił się na skrzydło i powoli wszedł w korkociąg opadając ku ziemi. Hinton zaczął szukać drugiego MiGa jednak nie dostrzegł ani jego ani Sabre’ów. Najwidoczniej pilot chiński postanowił zaniechać walki ze względu na mały zapas paliwa.
4 Skrzydło Myśliwców Przechwytujących przejęło zadanie patrolowania strefy w „alei MiGów” na dużym pułapie i 22 grudnia podczas gdy osiem samolotów odbywało lot patrolowy na wysokości 9000 metrów zaatakowało ich 16 MiGów; jeden Sabre został natychmiast trafiony po czym wywiązała się zaciekła walka. Amerykańscy piloci mimo przewagi nieprzyjaciela zestrzelili sześć MiGów bez dalszych strat. Potyczka ta ostudziła zapędy Chińczyków i przez następne siedem dni Sabre’y odbywały patrole nienapastowane.


Myślę że warto i o tym wiedzieć.
Pozdrawiam czytających !!!
Bigismall 
   

Zaawansowany Forumowicz


Wiek: 38
Dołączył: Pią Sty 23, 2009 19:10
Posty: 371
Skąd: Gdańsk-Morena

PostWysłany: Pią Sie 03, 2012 7:27    Temat postu: Re: LOTNICTWO-wiersze,proza,rozprawy.

Jeśli chodzi o lotnisko w Lędziechowie ,
to oprócz zdjęć które pokazał kormoran56, udało mi się także nagrać film z próby lotów tym wehikułem: http://www.youtube.com/watch?v=f6X6T1y3XuM
2828486
kapija 
   

VIP


Dołączył: Sob Maj 27, 2006 19:48
Posty: 7459
Skąd: Babie Doły

PostWysłany: Wto Wrz 11, 2012 9:03    Temat postu: Re: LOTNICTWO-wiersze,proza,rozprawy.

Pilot
intermezzo smutne

czy to anioł zlatuje na ziemię
z ramionami jak w uścisku
a zleciawszy wśród trawy drzemie
na szerokim wichrowym lotnisku

czy to chmura zapłonęła w górze
czemu rosa na trawach czerwona
anioł zleciał na płonącej chmurze
otwierając szeroko ramiona

Maria Pawlikowska-Jasnorzewska

Dzisiaj mija ta tragiczna rocznica śmierci Żwirki i Wigury.



FRANCISZEK ŻWIRKO.



ur. 16 września 1895 w Święcianach, zm. 11 września 1932 w katastrofie lotniczej pod Cierlickiem Górnym koło Cieszyna) - porucznik pilot Wojska Polskiego, pilot sportowy. Wraz z inżynierem Stanisławem Wigurą zdobył w 1932 w zawodach "Challenge" pierwsze miejsce i puchar międzynarodowy dla Polski.

STANISŁAW WIGURA.



ur. 9 kwietnia 1901 w Warszawie, zm. 11 września 1932 w katastrofie lotniczej pod Cierlickiem Górnym koło Cieszyna) – polski konstruktor lotniczy, inżynier i lotnik, współzałożyciel zespołu konstrukcyjnego RWD, wykładowca Politechniki Warszawskiej. Wraz z pilotem Franciszkiem Żwirką zwyciężył w międzynarodowych zawodach lotniczych Challenge 1932.

SAMOLOT RWD-6.



Dwumiejscowy samolot sportowy, zastrzałowy górnopłat konstrukcji mieszanej (stal i drewno), kryty płótnem i sklejką. Skrzydła o obrysie prostokątnym, z zaokrąglonymi końcami, podparte pojedynczymi zastrzałami (lub zastrzałami w kształcie V - RWD-6bis). Skrzydła wyposażone w klapy i wysuwane na rolkach automatyczne sloty; składane wzdłuż kadłuba przez obrót na tylnym okuciu. Usterzenie klasyczne. Silnik gwiazdowy, 7 cylindrowy Armstrong-Siddeley Genet Major o mocy nominalnej 140 KM i startowej 160 KM. Silnik w nosie kadłuba, osłonięty pierścieniem Townenda. Śmigło dwułopatowe metalowe, przestawialne na ziemi. Zbiorniki paliwa na (140 l). Podwozie samolotu klasyczne, stałe, o dużym skoku, umożliwiające krótkie przyziemienie na lotnisku, z płozą ogonową, koła osłonięte owiewkami. Był pierwszym polskim samolotem majacym bardzo dobre właściwości STOL.

NIEKTÓRE FAKTY DOTYCZĄCE TEJ TRAGEDII.



Zaolzie i cała Polska pogrążyły się w żałobie. Cierlicko stanęło przed zadaniem zachowania wieczystej pamięci bohaterskich lotników, stało się symbolem i pomostem braterstwa i przyjaźni. Spontanicznie rodziły się pomysły zachowania pamięci Żwirki i Wigury zarówno na Zaolziu, jak i w całej Polsce. I tak doszło do narodzin Żwirkowiska, największego świeckiego sanktuarium na Zaolziu, powstał tu również Komitet Budowy Pomnika Żwirki i Wigury.
Na początek zakupiono ten kawał lasu, który był miejscem tragedii. Uporządkowano teren, ogrodzono miejsca symbolicznych mogił i uwieńczono bramą z napisem: „Żwirki i Wigury start do wieczności”. Następnie zakonserwowano kikuty drzew, o które rozbił się samolot, nazwane zaraz po tragedii ”masztami śmierci”, wzniesiono prosty brzozowy krzyż, na którym zawieszono śmigło lotnicze. W roku 1935 ze środków finansowych Polaków powstała na Żwirkowisku piękna kaplica-mauzoleum, która doszczętnie została zniszczona przez hitlerowców w 1940r. i nie została już odbudowana.



Kraków również pragnął zaistnieć w miejscu tragedii na Żwirkowisku. Z inicjatywy krakowskiego IKC (Ilustrowany Kurier Codzienny) przeprowadzono zbiórkę funduszy oraz złomu metali półszlachetnych niezbędnych do odlania dzwonu nazwanego „Dzwonem Bohaterskich Lotników Żwirki i Wigury”. Pokrywały go płaskorzeźby wizerunków polskich bohaterów przestworzy, a napis na dzwonie taką miał treść:
„Kapitan W.P. Franciszek Żwirko, inżynier-konstruktor Stanisław Wigura, zwycięscy międzynarodowego Challenge zginęli śmiercią lotników wskutek straszliwej burzy nad Cierlickiem w drodze na zawody lotnicze do Pragi. Dzwon ten ufundowano na wieczystą pamiątkę tragedii, która wstrząsnęła do głębi całym społeczeństwem.”
Dzwon ten wystawiono na widok publiczny na rynku w Cieszynie w roku 1937r. Niestety niestabilne stosunki czesko-polskie na pograniczu Śląska Cieszyńskiego przyczyniły się do tego, że dzwon ten nigdy nie załkał requiem dla bohaterskich lotników. Mało tego, w 1939r. stał się łatwym łupem hitlerowskich najeźdźców, którzy przetopili go na pociski armatnie


Po wojnie oficjalnym gospodarzem Żwirkowiska została gmina Cierlicko, miejscowi Polacy otoczyli je opieką. Nie sposób wymienić wszystkich, dzięki którym pamięć o ludziach i zdarzeniach tego miejsca przetrwała. Jednak spośród wszystkich wyróżniał się jeden, nazwany „ogrodnikiem pamięci, który plewi chwasty zapomnienia”, Józef Stebel. Od roku 1951 stał się kustoszem miejsca katastrofy polskich lotników. Oprowadzał gości opowiadając ciekawie o lotnikach, ich czynach i tragedii, wraz z żoną, na Żwirkowisku pielęgnował zieleń i kwiaty. W domu swoim miał wiele pamiątek, książek i fotografii. Napisał wiele artykułów prasowych i słuchowisk radiowych, których częstym tematem było Żwirkowisko. Utrzymywał także kontakty z rodzinami zmarłych tragicznie lotników. Po jego śmierci patronat nad pamiątkami przejęła żona, pani Helena, która udostępniła maleńką pracownię męża młodzieży z Miejscowego Koła PZKO Cierlicko-Kościelec. To zapoczątkowało pomysł urządzenia wystawy pamiątek. Zainteresowanie, z jakim się wystawa spotkała, uświadomiło organizatorom potrzebę utworzenia stałej ekspozycji. Kolejnym krokiem było podjęcie decyzji o wybudowaniu własnego Domu, który z każdym rokiem odwiedza coraz więcej Polaków i Polonii z całego świata. Obecnym gospodarzem Domu Polskiego w Cierlicku jest Jan Przywara - znawca Żwirkowiska i historii lotnictwa polskiego, którego można nazwać zaolziańskim „żwirkologiem”, bowiem losami legendarnych lotników zajmuje się już ponad dwadzieścia lat.

MIEJSCE SPOCZYNKU.



Zostali pochowani w Alei Zasłużonych na Cmentarzu Powązkowskim w Warszawie.

INNE ZDJĘCIA .









Tą rocznicę odnotowały także gazety ...


Wislna 
   

Forum Ekspert


Wiek: 69
Dołączył: Sob Maj 07, 2011 10:53
Posty: 410
Skąd: Gdansk-Nowy Port ul. Wislna

PostWysłany: Sob Paź 06, 2012 13:08    Temat postu: Re: LOTNICTWO-wiersze,proza,rozprawy.

Mimo,ze nigdy nie bylam do takiego stopnia zainteresowana lotnictwem,to te wszystkie Panskie wpisy czytam po kolei i jest mi bardzo przyjemnie ze nie zapomina sie o pilotach ktorzy polegli na stanowisku swojej pracy.Dziekuje
_________________
Kocham Swiat i ludzi.
morze 
   

VIP


Wiek: 108
Dołączył: Czw Maj 18, 2006 11:04
Posty: 5433
Skąd: Polska

PostWysłany: Sob Mar 09, 2013 21:14    Temat postu: Re: LOTNICTWO-wiersze,proza,rozprawy.

Ciekawy program radiowy:

http://www.radiogdansk.pl/plastelina/podcast_player/index.php?podcast=http://radiogdansk.pl/images/stories/audio/dok1/lotnictwo_bakun.mp3
dariusznu 
   

Aktywny Forumowicz


Wiek: 60
Dołączył: Śro Lut 27, 2008 22:25
Posty: 270

PostWysłany: Śro Cze 19, 2013 0:28    Temat postu: Re: LOTNICTWO-wiersze,proza,rozprawy.

Jednego z dziewięciu wymienionych na str. 4 gazety ŁKSL znam osobiście. Parokrotnie "woził" mnie nad Łodzią i okolicami na samolotach turystycznych.
krzysiek70
VIP


Dołączył: Sob Lip 15, 2006 12:39
Posty: 1367

PostWysłany: Wto Cze 25, 2013 7:00    Temat postu: Re: LOTNICTWO-wiersze,proza,rozprawy.

Niestety nie jest to samolot 1103 jaki ma byc rzekomo na zdjęciu i wiecej napisze nie mielismy nr 173 jaki prawdopodobnie widnieje na kadlubie tego samolotu Lim-2 z 34 plm MW Wink
krzysiek70
VIP


Dołączył: Sob Lip 15, 2006 12:39
Posty: 1367

PostWysłany: Wto Cze 25, 2013 21:38    Temat postu: Re: LOTNICTWO-wiersze,proza,rozprawy.

Przygladalem sie teraz temu zdjeciu bardzo dokladnie i kurcze zauwazylem ze moze to byc jednak nasz samolot Lim-2 nr 1103 z 2 eskadry lotniczej 34 plm MW ktorego obslugiwał mat Lisowski a wykonywal perfekcyjnie pilotaz por mar pil Zbigniew Mozdzen
Odpowiedz do tematu Strona 7 z 8 Idź do strony Poprzednia    1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8    Następna
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat


 
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Możesz zmieniać swoje posty
Możesz usuwać swoje posty
Możesz głosować w ankietach

Forum Gdańsk

  

osiedla Gdańska:

  2 Potoki 3 Kolory Albatross Towers Alfa Park Ambasador Angielska Grobla Apartamenty Nadmorskie Apartamenty Przy Plaży Arkońska Astra Park Atrium Gdańskie Audiopolis Aura Gdańsk Avalon Awiator Bajkowy Park Baltic Center Barbakan Biskupia Górka Błękitna Kaskada Braci Majewskich Brętowska Brama Browar Gdański Brzozowy Park Budowlani Casa Patrizia Castilla (Kowale) Centralpark Chabrowe Chmielna Park Cieszynka City Park Copernicus Cytrusowe Czterobloki Cztery Kąty Cztery Oceany Cztery Pory Roku Długa Grobla Do Studzienki Dolina Dwóch Jezior Dolina Potęgowska Domy Przy Tanecznej Dwa Tarasy Dziedziniec Energooszczędne Fregata Futura Apartamenty Galeon Gardenia Garnizon Habenda Hiszpańskie Hokejowa Horyzont Jabłoniowa (INPRO) Jabłoniowa (PB Kokoszki) Jabłoniowy Sad Jary Jasień Jasień Park Jaworzniaków Jednorożca (Wroński) Jelitkowo Jelitkowski Dwór Jezioro Jasień Jodłowy Park Kameralne Kamienica Francuska Kamienica Pod Wrzosem Kamienice Magellana Kamienice Nad Motławą Kamienice Nad Strzyżą Kamieniczki Akademickie Kartuska 26 Kazimierz Kiełpino Górne Klimaty Klukowo Kochanowskiego 39 Kolorowe Krokusowe Królewskie Wzgórze Kryształowe Kwartał Kamienic Laurowe Lawendowe Wzgórza Leszczynowe Lipce Łostowice Maciejka Maćkowy Marina Primore Matemblewo Migowskie Tarasy Mila Baltica Miłe Miłe Wzgórze Morena Park Morenova Morenowe Wzgórze Myśliwska 17 Myśliwska Park Myśliwski Stok Myśliwskie Nad Jarem Nad Jeziorem Nad Wodą Nadmorski Dwór Neptun Park Niedźwiednik Nova Oliva Nowa Letnica Nowa Osowa Nowator Nowe Osiedle Nowiec Nowy Horyzont Olimp (Kowale) Oliwa Park Optima Orle Gniazdo Orunia Górna Osowa II Osowa Wodnika Ostoja Myśliwska Pana Tadeusza Parkowe Wzgórze Piastów Pięciu Mostów Piotrkowska 27 Platinum Park Platynowa Pogodne Pohulanka PB Górski Polonica Południowe Pomarańczowe Promienne Przeróbka Przy Srebrnej Ptasia Quattro Towers R.S.M. Budowlani Reduta Żbik Rezydencja Marina Robyg Sarnia Dolina Słoneczna Dolina Słoneczna Morena Słoneczne Słoneczne Wzgórza Słoneczniki Smęgorzyno Srebrzysta Podkowa (Kowale) Stary Chełm Stylowe Szafarnia Szmaragdowe Wzgórze Szpora 7 Św. Wojciech Świerkowe Świętokrzyskie Świętokrzyskie (PB EKO) Świrskiego Trzy Dęby Trzy Żagle Ujeścisko Vivaldiego Wieża Leszka Białego Wieżycka Wieżycka Folwark Wiktorii Wilanowska Willa Wajdeloty Wiszące Ogrody Wolne Miasto Wróbla Staw Wzgórze Elizy Wzgórze Focha Wzgórze Magellana Za Słoneczną Bramą Zabornia Zabytkowa Współczesna Zakoniczyn Zapiecek Zielona Dolina Zielone Zielony Stok Złota Karczma

dzielnice Gdańska:

  Aniołki Brętowo Brzeźno Chełm Jasień Kokoszki Krakowiec-Górki Zachodnie Letnica Matarnia Młyniska Nowy Port Oliwa Olszynka Orunia-Św. Wojciech-Lipce Osowa Piecki-Migowo (Morena) Południe Przymorze (Małe i Wielkie) Rudniki Siedlce Stogi z Przeróbką Strzyża Suchanino Śródmieście VII Dwór Wrzeszcz Wyspa Sobieszewska Wzgórze Mickiewicza Zaspa (Młyniec i Rozstaje) Żabianka-Wejhera-Jelitkowo-Tysiąclecia

Forum Sopot

  

osiedla Sopotu:

  Aquarius Dolina Gołębiewska Grunwaldzka 93a Osiedle Marii Ludwiki Osiedle Mickiewicza Polana Świemirowska Przylesie Sopocka Rezydencja

dzielnice Sopotu:

  Brodwino Dolny Sopot Górny Sopot Kamienny Potok Karlikowo Świemirowo

Forum Gdynia

  

osiedla Gdyni:

  Albatros Altoria Apartamenty Altus Apartamenty Centrum Apartamenty Conrada Apartamenty Gdynia 3000 Apartamenty Na Polanie Baltic Villa Batorego 7 Bernadowo Cadena Park Chrobrego Columbus Demptowo Dolina Cisów Fikakowo Fort Forest Gdyńskie Gorczycowa 3 Horyzonty Gdyni Jantarowe Kamienica Bosmańska Kamienica Moderna Kasztanowa Kępa Redłowska Komandorskie Wzgórze Leśne Łanowa I Marco Polo Mistral Morskie Myśliwskie Tarasy Nad Kępą Nawigator Orłowska Bryza Parkowe Patio Róży Pomorska 57 Redłowska Kaskada Redłowski Stok Rezydencja Sokół Rezydencja Tarasy Sea Towers Shiraz Park Skłodowska 8 Skłodowskiej Sojowa Sokółka Sokółka Zielenisz Śniadeckich 4 Transatlantyk Uranowa Villa Spokojna Wiczlino Ogród Willa Nad Morzem Witawa Zacisze Leśne Zielona Dolina Zielone

dzielnice Gdyni:

  Babie Doły Chwarzno - Wiczlino Chylonia Cisowa Dąbrowa Działki Leśne Grabówek Kamienna Góra Karwiny Leszczynki Mały Kack Obłuże Oksywie Orłowo Pogórze Pustki Cisowskie - Demptowo Redłowo Śródmieście Wielki Kack Witomino (Radiostacja i Leśniczówka) Wzgórze Św. Maksymiliana

W REGIONIE:
Bytów Chojnice Gdańsk Gdynia Hel Jastarnia Kartuzy Kąty Rybackie Kolbudy Koleczkowo Kosakowo Kościerzyna Krynica Morska Kwidzyn Lębork Łeba Łęgowo Malbork Mierzeszyn Pruszcz Gdański Pszczółki Puck Reda Rotmanka Rumia Słupsk Sopot Starogard Gdański Straszyn Tczew Ustka Wejherowo Władysławowo Żukowo

      FORUM GDAŃSK     FORUM SOPOT     FORUM GDYNIA     FORUM PRUSZCZ GDAŃSKI     FORUM STRASZYN

    FILMY Gdańsk/Sopot/Gdynia      TRÓJMIEJSKA GALERIA      Co warto zobaczyć na świecie?

Portal www.MojeOsiedle.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników serwisu. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną.
Copyright © www.MojeOsiedle.pl 2001-2018   Forum Dyskusyjne MOJE OSIEDLE, DZIELNICA i MIASTO
Załóż forum  |   Kontakt  |   O nas  |   Regulamin   |  Reklama